Szép balkonod legyen!

Praktikus tanácsok és ötletek balkonnövények ápolásához, az erkély berendezéséhez, díszítéséhez. Kérdezz, segítek! Szólj hozzá, mondd el saját tapasztalatodat!

NYITÓLAP

Gyere Te is a Facebook-ra!

Könyvajánlat

Nagyobb a terasz, mint a ház!

2009.01.22. 17:25 - Törley

Címkék: kert terasz erkély balkon

Nagy teraszNagyobb a terasz, mint a ház! Erre a modern, spanyol épületre talán túlzó ez a megfogalmazás, mindenesetre szoronganiuk nem kell a háziaknak és vendégeiknek, ha a teraszon kívánnak időzni. A terasz mérete a felső szint hasznos alapterületével vetekszik. Praktikus oka is van az építészeti megalomániának.

A 270 négyzetméteres családi házat 2007-ben építették a spanyol Lleidában, dimbes-dombos, vadregényes terepen. A ház alatt és mögött vörös sziklák húzódnak, de a frontvonalra sem lehet panasz: a szomszédban ugyanis golfpálya működik. A szép zöld gyep látványából és a játék öröméből így a háziak is kivehetik a részüket.

Nagy teraszAz andorrai tervezőknek (Arteks Arquitectura) megszaladt a ceruzájuk, igazán nagyvonalú teraszt csaptak a házhoz. (Egy külföldi szakportál „Terasz házzal” címmel számolt be a végeredményről.) Az extra épületrészt négy bivalyerős acélpillérrel dúcolták alá.

Ha valaki most tervezgeti az új háza teraszát és oriási teraszt szeretne, íme néhány kép és a tervrajz egy eleme kedvcsinálónak, főleg, ha ilyen gyönyörű tájra tervezi az új otthona megépítését!

Nagy terasz

 

 

Nagy terasz Nagy teraszNagy terasz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Én személy szerint túl modernek (csúnyának) tartom magát a házat külsőleg (lehet, hogy az esetlegesen berepülő golflabdáktól tartva építették ilyen "zártra" az épületet :),  viszont  a nagyméretű terasz nagyon tetszik, óriási terasz volt mindig is a vágyam. Igaz én jóval több növényt helyeznék ki, ezzel is barátságosabbá téve a terasz és egyben a ház atmoszféráját. A kilátás pazar, üde zöld, de a ház közvetlen környezete sziklás-köves jellegét talán ellensúlyozná a szép, virágos terasz. Nem csak az a fontos, hogy ha kinézek a házam ablakán, mit látok, hanem az is, hogy mi vesz engem körül és ha ránéznek a házamra mások, ők mit látnak. Szép környezetben megépített csupasz házat látnak, vagy egy üde, "élő" otthont.

AquaSpirit SH-1 zuhanyszűrő (KDF)

A bejegyzés trackback címe:

https://balkon.blog.hu/api/trackback/id/tr90895968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

érdektelen 2009.01.22. 20:25:36

Nagyon jó ház, nem értem, mi bajod vele.

Ilyen kilátáshoz ekkora terasz illik, különösen egy olyan éghajlaton, ahol az év nagy részében kint lehet lenni.

mizie 2009.01.22. 20:26:36

gyönyörű! szívesen elreggeliznék itt :)

acsa77 2009.01.22. 20:47:11

Ha már építészek csinálták, utánanézhettek volna a komfortparamétereknek. Egy ilyen teraszon ui. a legkisebb szellőnek is ki van téve a kintlévő társaság, márpedig a huzatot melegben is nehéz elviselni. Fél nyári délutánt követően pedig valamilyen ormótlan árnyékoló után fog sóvárogni a tulaj. Emellett az alsó szint használhatatlanul sötét, de a ház többi része sem használja ki a napot túl okosan. A fölső szint függőleges redőnyeitől is begolyóznak majd a lakók. És gondolom 128 halogén égővel kell bent kellemes fényt csinálni.
Egyébként modern, organikus (vagy mi a szösz) építészet is lehet jó - és itt biztosan kitűnő anyagokat és gépészetet használtak - de ez egy giccs, ami tíz év múlva olyan vonzó lesz, mint a Moszkva tér metróépülete.

2009.01.22. 21:37:28

Ez úgy tök jó ahogy van , inkább így mint ha egy pár bazi nagy oszloppal alátámasztották volna. A Balatonnál is beválna amennyiben a vízből akarnának elfoglalni(feltölteni). Az épület ronda de a terasz Nxerőő

2009.01.22. 21:39:10

@acsa77: Az alsó rész nem lett sötétebb mert csak 2 db ajtó(tele) van a terasz alatt.

acsa77 2009.01.22. 21:53:02

kobalt: igen láttam, igazad van, futólag néztem meg

Láttam már egy nagymarosi házat, pazar Dunakanyar-kilátással, hasonlóan meredek telekkel. Ennek a terasznak a 2/3-a van ott, a földszintre téve, alatta rendes lakrész, és bejut a fény. További előnye az alsó résznek, hogy télen-nyáron 20°C körül van ott (fűtés-hűtés nélkül) a talaj temperáló hatása miatt. Fönt pedig a sátortető szerényen takar 2-3 métert a teraszból fölülről, így védettebb. A kevésbé érdekes irányokban egy-egy "véletlen" bokor vagy fa áll, hogy szélvédett legyen.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.01.22. 23:31:56

acsa77,

házi feladat: utánanézni a giccs szó jelentésének.

ez nem az. és nem is avul el perc alatt.

persze lehet, hogy neked mindegy, de halkan szólok, hogy a moszkva téri metró nem egy rossz épület. van neki pár baja, de jó ház.

de, ha példa kell, akkor nem messze tőle a mamut I-II, na az rossz épület. ott tanulmányozhatod a giccset is.

feltételes reflex 2009.01.22. 23:41:03

Jó épület.

abszolút teraszpárti vagyok és abszolút növénypárti. de ezesetben nem értem, miért kellene erre a teraszra kiskertet varázsolni.

én egy fát tudnék elképzelni rajta, azt is csak egyféle poénként.

feltételes reflex 2009.01.22. 23:45:18

@acsa77:

ez giccs?? :o :)

a Lleida környéki időjárásban nem vagyok jártas, talán igazad lehet, talán nem. Mindenesetre ha igazad van, sem látom értelmét az általad említett "komfortparamétereknek".
Mert mi van, ha ez a terasz épp a táj felé tett gesztus, s mint ilyen, el is fogadja azt, minden jellemzőjével. (Az építtetők szemléletéről nem is beszélve)

amc 2009.01.23. 00:05:02

"Én személy szerint kissé modernek (csúnyának) tartom magát a házat külsőleg (lehet, hogy az esetlegesen berepülő golflabdáktól tartva építették ilyen "zártra" az épületet :), de óriási teraszra mindig is vágytam. Igaz én jóval több növényt helyeznék ki"

Muskátlikat miii?? Még jó, hogy nem rád van bízva.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.01.23. 00:24:59

Szerintem ez a ház gyönyörű.

Mellesleg a tervezők oldalán látszik, alulra 4 üvegajtó került volna, ami így sokkal világosabb lenne.

mikmaq 2009.01.23. 00:43:27

Spanyolországban van ez a ház, ahol gyakorlatilag egész évben szárazság és forróság van. Egy teraszt betelepíteni mindenféle növényekkel a legnagyobb tévedés lenne, ki fogja locsolni egész nap? És majd szépen szétrohad minden farész? A terasz ilyen helyeken (mediterrán övezet) csak reggel és este használható valamire, máskor meg tehetsz be bármilyen ernyőt, akkor is k..va meleg lesz!
Ez a ház így jó, ahogy van! Nyilván tudták a helyi építészek, hogy mit miért csinálnak.
Megvenném!

screw guys 2009.01.23. 00:58:00

Az a két pillér valójában négy, de nem baj. És nem tudom feltűnt-e bárkinek is, de a megfejtés nem terasz, hanem kilátó. Amúgy van ott a tervezőiroda honlapján pár sokkal beszédessebb kép, van ajtó a terasz alatt, nem is egy, csak sötétre mázolt tolóajtó, és nem nagyon látszik. A százezer lux az százezer lux, van ott annyi fény, amennyi kell.

A lényeg, hogy ez a fotzipálya méretű terasz ad értelmet az egésznek.

mikénehavóna 2009.01.23. 01:29:05

mikmaq,

Spanyolország nagy részén télen qrva hideg van, hó, meg minden. Leridában (katalánul Lleida) pedig még ősztől tavaszig tart a köd. A nyár nem melegebb, mint nálunk. Tudom, laktam ott.

Persze, Andalúziában más a helyzet, dehát Spanyolország nagyon nagy, csak innen, Magyarországról látszik kicsinek. Ez a szokásos magyar aránytévesztés.

mikmaq 2009.01.23. 01:29:35

Most, megnézve a tervező cég honlapján is a házat, a cikk kifejezetten rosszul értelmezi az arányokat: a terasz sokkal kisebb, mint a ház egész területe.
Egyébként ha már arányok: mi sem lehetünk ám annyira szégyenlősek: Budapesten a Gellért-hegyen, az Orom utca legvégén van egy vörös téglás kockaépület ( a várszerű mellett). Az első emeletén lévő kb. 120-130 m2-es, 2 szintes lakáshoz tartozó terasz kb. 140m2 (legalább). A legszebb kilátás is innen nyílik Budapestre az egész városból. Gyakorlatilag szemben van, karnyújtásnyira a Várhegy, a Duna, a Lánchíd, a Parlament meg az egész Belváros. És itt még napközben is ki lehet menni a teraszra. Ilyen kilátás kevés van az egész világon!

mikmaq 2009.01.23. 01:32:16

@merquén: Ok vettem, köszi! Jó neked, én is voltam már arrafelé, igaz, csak nyáron, de a fotók alapján gondoltam a szárazságot. A már említett építésziroda honlapján lévő fotókon már láttam kandallót is, úgyhogy igazolva az igazad. :)

Ronald 2009.01.23. 07:22:00

@acsa77:
Ez a ház lehet ronda, átgondolatlan, stb. (nekem sem teszik) - de nem giccs.

Mert mis a giccs - szabadfogalmazásban?
Valami, ami másnak akar látszani, mint ami valójában.

Hát, ez nem az. Távolról sem.

pan77 2009.01.23. 09:02:39

Ez nagyon tuti, de sztem azért nem túl biztonságos, akkor már inkább ez:

www.archtv.hu/kep/az-elso-belga-passziv-haz-keszuelt-2002-ben-forras-httpwwwpmekmobe

Rá Dios 2009.01.23. 09:09:28

Nem semmi. Nekem tetszik a hajóhíd :-)
Vajon mi ott az uralkodó szélirány? Nem viselkedhet vitorlaként a terasz?

Perillustris 2009.01.23. 13:25:36

@kérdem én: UFF. Így járok, amikor reggel megnyitok több oldalt, ide-oda kattintgatva, de csak órák múlva olvasom el.

_zolesz 2009.01.23. 15:54:58

tetszik. a terasz is úgy jó ahogy van, nem kell muskátlis kiskertet csinálni belőle (valami egyébként biztos van rajta, lehet csak a fotó kedvéért lett lepakolva, az architektúra könnyebb megértése miatt)
a fa árnyékolóknak is megvan a maga haszna télen-nyáron.
Ha ajánlani lehet: www.atrium.hu/kulfoldi_lakoepulet/villa_zurichi_to_felett/5504/ ez mostanában a személyes kedvencem. Minden van benne, ami kell: gyönyörű ház, pazar kilátás, buja növényzet, nagy teraszok.

kérdem én 2009.01.23. 16:30:06

@acsa77: Mai csúnya, ja nem, modern világunkban kizárólag építészek tervezik a házakat.

Törley · http://viztisztitas.try.hu 2009.01.23. 18:40:19

Üdv Mindenkinek! Látom néhány építész vagy legalább is a modern építészetet kedvelő kedves olvasó idekeveredett. Ennek örülök, mert én nem építész, hanem kertész vagyok, így csak tanulok a hozzászólástokból. Valóban nem 2, hanem 4 a pillérek száma :) (javítottam, köszönöm!). Én személy szerint a mai modern épületeket, ahol sehol egy klasszikus pl. íves elem, csak szögletes minden, nem tartom szépnek, ez van, de ez legyen az én bajom , bizonyára görbült :) az ízlésem...
amc és _zolesz: miért gondoljátok, hogy csak muskátli létezik a világon?

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.01.23. 18:41:04

@_zolesz: nekem ez már túl irodaházas. pedig a medence környékén van fa, nem értem, miért nem használták fel máshol is.

_zolesz 2009.01.23. 19:18:20

@nyomasek_bobo: néhol nekem is középületes, de nem bánom. Az egy elegáns villa, szerintem jól áll neki. Nemcsak a medencénél van fa: pl a terasz álmennyezete is az :) Több fa (vagy bármilyen más anyag) borítaná az egyensúlyt. szerintem.

_zolesz 2009.01.23. 19:33:30

@Törley: nem attól lesz klasszikus valami, hogy íves. Zaha Hadid erre a legjobb példa:
zahahadidblog.com/wp-content/uploads/2007/06/zaha-budapest.jpg
zahahadidblog.com/wp-content/uploads/2007/06/zaha-budapest.jpg

egyéb kortárs, íves, léptékben ide illő:
www.worldarchitecturenews.com/index.php?fuseaction=wanappln.projectview&upload_id=10901

Muskátli? sok van belőlük a honlap tetején a képeken :-)
az olyan "közhelyes" virág; általánosítottam, bocsi. (megsúgom, hogy egyébként szeretem a muskátlit, és nagyjából minden szép növényt)

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.01.24. 14:51:34

@Törley:

nem attól modern, hogy nem íves, hanem szögletes. tkp semmi nem korlátozza a geometrikus formák használatát.

nem csapnak az építész kezére az iskolában, ha íves vonalat húz.

tessék tanulmányozni a kortárs építészet, aztán húzni a szájat.

tessék modern szegletek:
index.hu/kultur/klassz/zaha0128/

www.archiweb.hu/alaprajz/pdf/2000_1/04mashol1.pdf

www.architectforum.hu/node/5709

"ahol sehol egy klasszikus pl. íves elem"
izé, a klasszikusok nem annyira voltak ívesek. vagy mire gondolsz? a klasszicistára? vagy azt antik építészetre?

tessék egy klasszikus rómia villa, kérem pirossal bekarikázni rajta az íveket:
www.europa2000.hu/digtan/images/zoom/QWLTDU/romai_villa_1.jpg
a ión oszlopfő faragása nem ér!


süti beállítások módosítása