Szép balkonod legyen!

Praktikus tanácsok és ötletek balkonnövények ápolásához, az erkély berendezéséhez, díszítéséhez. Kérdezz, segítek! Szólj hozzá, mondd el saját tapasztalatodat!

NYITÓLAP

Gyere Te is a Facebook-ra!

Könyvajánlat

Mivel öntözzük és tápláljuk cserepes virágainkat?

2008.11.08. 11:55 - Törley

Címkék: kert terasz öntözés erkély tápoldat balkon növények dézsás növények

Tápoldat FITOAz üzletekben sokféle tápoldatot lehet kapni, én a cserepes virágokhoz a FITO csepegetetős tápoldatot (32ml ampulla, többféle) használom, amelynek előnye, hogy önadagolós. A növény földjébe szúrva biztosítja annak folyamatos tápanyagellátást. Egy adag kb. 20 napra elegendő, ha folyamatosan bennetartjuk. Én úgy szoktam csinálni, hogy egy héten 3 napot bennehagyom, majd kiveszem és átteszem másik cserépbe, majd 3 nap múlva visszateszem az 1. cserépbe, így is megfelelő mennyiségű tápanyaghoz jutnak a növények és gazdaságosabb is. Előnye a rudas változathoz, hogy látom, hogy mikor fogy el, illetve, hogy ki is vehetem bármikor. Időközönként magunk is készíthetünk egyszerű tápoldatot, a következő képpen: keverjünk el 2 liter meleg vízben 1 evőkanál cukrot és egy csipet háztartási sót. Ha az oldat teljesen kihűlt, már öntözhetjük is a növényeinket vele.

Növények locsolásaA tápanyag használatának hasznosságát gondolom, nem kell részletezni, mindenki tisztában van vele, hogy a csapvíz nem tartalmaz elegendő tápanyagot. Továbbá, a klór folyamatos „fogyasztása” kimondottan káros rájuk (és ránk is), és a keményvizet sem szeretik növényeink. Ezeket ki tudjuk védeni, ha esővízzel locsolunk (már, ha van lehetőségünk felfogni és elegendő csapadék is esik). Én korábban vegyesen csapvízzel és szénsavmentes ásványvízzel locsoltam növényeimet, de mikor bevizsgáltattam a csapvizem és következésképpen beszereztem egy háztartási víztisztítót, teljesen felhagytam a klóros víz alkalmazását és áttértem a tisztított vízre (természetesen, ha van a kishordómban elegendő esővíz, akkor azt öntözöm először ki). Én itt szereztem be a víztisztítómat: http://kristalyviz.5mp.eu

Ha hosszabb időre elutazunk és nincsen, aki megöntözze virágainkat, akkor egy egyszerű ötlet: a cserép földjébe fejjel lefelé beállítunk egy 0,5 -2 literes  (cserép méretétől függően) műanyag, vízzel teli flakont, amely nedvesen fogja tartani a növény földjét. Ha van lehetőségünk ilyenkor a virágcserepeket mindenképp tegyük árnyékos helyre.

AquaSpirit SH-1 zuhanyszűrő (KDF)

A bejegyzés trackback címe:

https://balkon.blog.hu/api/trackback/id/tr47755502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2009.01.08. 23:17:05

Eredetileg hibiszkuszok után keresgettem a blogon, de nagyon örülök, hogy idetaláltam, gratulálok az oldalhoz! Ha megengeded, tervezetk egy link gyűjteményt -hibiken kívülit - az oldalamra, és szívesen betennélek.


süti beállítások módosítása